07 mars, 2014

DIY Hattlampa

Får inte riktigt någon ordning på min sömn. Känner mig som en drugie när jag håller på och experimenterar med de tabletter jag fått, för att få maximal sömn men minimal påverkan dagen efter. Jag sätter alltid klockan på morgonen, viljan att gå upp finns där. Men det är sällan kroppen vill som jag.
Vi är trötta båda två på ett sätt som känns väldigt konstigt och onormalt. Resan vi har varit ute på nu i en månad har varit hård på våra kroppar. Jag ska vara snäll mot min kropp och inte döma den så hårt.
Jag börjar läka ihop nu, och idag är sista dagen på min penicillin kur. Jag är tidernas sämsta penicillin ätare. Har nog inte tagit några tabletter samma tid på dygnet på 7 dagar nu. 
Om någon har rätt att vara arg på någon, är det min kropp på mig.

Jag fyller dagarna med aktiviteter, pyssel och musik nu. Man glömmer aldrig och det går vid min sida tankarna och känslorna dygnet runt. Men när jag sätter mig och fixar och donar är det som om tankarna och känslorna sätter sig på stolen i köket, tar en kaffe och låter mig leka ostört en stund.
Vissa dagar i alla fall.
Jag tänker mycket på hans gravsättning och gått och oroat mig för att dom ska ha glömt att höra av sig om det. (hade varit vår tur)
Så jag ringde dom idag. Men dom har inte haft några gravsättningar än, det ska ske nu under mars månad. Jag kan inte släppa tanken på att jag hade velat göra det själv, men det får man tydligen inte.
Det är den omvårdnande känslan i mig som så gärna vill det. Det känns som att det skulle vara mitt jobb som mamma. Är nog min känsla av behov att vilja vara nära han bara en gång till.
Den känslan kommer nog aldrig att avta.
Jag får kanske bara acceptera.

Jag blev för en vecka sen klar med ännu ett projekt jag haft.
Såg otroligt häftiga hatt-lampor på nätet som jag tänkte skulle passa i vår hall.
Dom heter Wooster & Jeeves. Wooster är bowler hatten och Jeeves är den höga ståtliga hatten.
Prismässigt ligger dom mellan 600 och 2000 kronor.
Men fanns även dom som precis som jag hade tänkt redan gett sig på att göra egna. För ett tag sen hade dom fina bowlerhattar på Tgr och jag hade redan då snappat upp idén. Sen var allt som behövdes silvertyg och en lampsladd för att få det som i alla fall jag ville ha den.
Nu tycker jag om att komma hem och fnissa lite för mig själv att jag har en hatt i taket.
Har även en hög hatt ute i utklädnings-lådan (vad har jag inte samlat på mig där), så kanske blir en lampa av den med. 




Inga kommentarer: