12 februari, 2014

Det är så otroligt tomt när jag vaknar.
Den tomheten knäcker mig mest.
Känslo-förrådet är nu så begränsat.
Att le känns ansträngt.
Matlusten är försvunnen för oss båda.
Sömnen är inte längre utvilande.
Känns som livet verkligen har stannat upp. Och jag går och väntar på det att starta igen.
Vill att någon ska väcka mig!

Tog tag i att ringa mitt försäkringsbolag idag.
Vi hade ingen gravid försäkring, vi skulle skaffat den i ett möte med försäkringsbolaget veckan efter vi fick beskedet, eftersom den började gälla från v 23. Var i vecka 21 när vi fick släppa taget.
Vilket innebar att jag hade bara min vuxenförsäkring att falla tillbaka på om något skulle hända mig.
Inga pengar kan få något att kännas bättre, men självklart hade det varit skönt att kunna ha en slant så vi kunde åka iväg bara vi och läka lite någon helg. Väggarna hos oss har en tendens att krympa lite emellanåt.
Vi kunde bli ersatta för sjukhusvistelsen men i alla vuxen försäkringar på mitt bolag ingår även kris
"Efter en traumatisk upplevelse, t ex efter ett jobbigt sjukdomsbesked, kan du få möjlighet att träffa en psykolog. Vi hjälper dig att komma till rätt person och bekostar upp till 10 behandlingstillfällen hos en terapeut/psykolog."
Pga att när jag 20 år gammal hade en depression, finns det tydligen en klausul i min försäkring som gör att jag inte är berättigad ersättning för något som innefattar psykisk ohälsa.
Jag frågade om det var så att om jag var inblandad i en trafikolycka och behövde krishjälp efter, om jag då inte heller skulle bli berättigad detta. Men det skulle jag.
Bara inte i det här fallet.
Tydligen styr jag mer över det här än en trafikolycka..eller!?
Jag förstår inte, och jag har inte ork för det heller.
Jag tror våran kurator går under högkostnads skyddet. Annars får jag ta tag i det då.
Man blir bara så ledsen och besviken.
Om man har en försäkring får man tydligen hushålla med sina skador och sjukdomar så man har råd att uppleva mycket genom livet innan dom blir förbrukade.

Inga kommentarer: