27 september, 2015

Hösten och vi





Hösten gav oss ännu en chans till sommarkänslor och den här trötta kroppen lyckades norpa åt sig några solstunder att fylla på energi förrådet med.
Jag har varit obehagligt trött sista månaden och jag tror inte det endast beror på det nya sömnmönstret fröken börjat med. Jag känner att jag har brist på något. Jag sover 11-12 timmar och vaknar upp som trasig.
Ebba har fått bokstavligen sparka mig i huvudet några mornar för att få upp mig ur sängen.
Efter lite påtryckningar från min sambo ringde jag tillslut och försökte få en tid till vårdcentralen för att kolla upp detta och fick en tid i slutet av oktober!!
Så jag får hoppas solen vill hålla sig närvarande ett tag till och att det kan hjälpa med lite solterapi för mig.

Jag älskar att få uppleva hösten genom ett nytt barns ögon.
Att få köpa värmade kläder och ta upp prassliga löv till hennes små händer. Som hon studerar för första gången någonsin och sen så klart vill stoppa i munnen, som allt annat.
Sättet hon ser på träden, himmelen och allt annat i den här stora världen runtomkring henne.
Och det som skulle vara intressant för oss kan vara mindre i iögonfallande för henne. Som att vi satt precis vid blänkande vatten men papperspåsen som fikat låg i var så spännande att hon inte kunde lägga ner den.
Men plötsligt märker jag att jag ser livet annorlundare genom henne. Jag har gått in en bäbisbubbla och blivit som en liten ny människa jag själv. Jag iakttar henne och allt som fångar hennes intresse. Och jag älskar att se saker från hennes nivå, genom hennes ögon.
Jag undrar när det försvann. Lusten för nyupptäckande.
Jag vill aldrig sluta. Jag vill aldrig sluta upptäcka, lära mig nya saker, resa.
Jag tänker minst en gång i veckan på den stora resan jag gjorde för över tre år sen och drömmer och fantiserar om nästa äventyr jag ska kunna göra med mina två nya reskamrater.

På tisdag ska jag äntligen få börja lära mig ett nytt språk. Spanska.
Jag är skit nervös och super exalterad att äntligen få börja bocka av saker på min "life to do" lista.
Bring it on!

Inga kommentarer: